ממחקרים עולה כי, בגיל הרך גמישות המוח מאפשרת לילד ללמוד שפה זרה באופן טבעי וקל Cooper,D.H.:Roth,F.P :Speece D.L :Schatscneider C., The contribution of oral language skills to the development of phonological awareness, Applied Psychologuistics: V23 n3, p299-416, Sep 2002)).הילד מתרגל בהדרגה למבטא ולאינטונציה שבשפה ובונה אוצר מילים פסיבי. כושר הקליטה ויכולת החיקוי בגיל הרך, מאפשרת לילד ללמוד את הגיית המילים באופן נכון. בהמשך הוא מגיב בתנועות (BODY RESPONSE) למושגים שאליהם נחשף ושר שירים הלקוחים מעולמו המוכר. בטווח הארוך, חשיפה חוויתית לשפה בונה גישה חיובית וקרקע פורייה לקליטת השפה.
בחשיפה נכונה הילד לא חש שהוא בתהליך למידה, אלא הוא נהנה, משחק ושר בשפה זרה.
הורים רבים חוששים מחשיפה בגיל הצעיר לשפה זרה טרם התבססות שפת האם. אין הדבר נכון, מכיוון שה"מוח הגמיש" יודע להבחין בין השפות ולקבלם זו לצד זו. בנוסף, במשפחות בהם דוברים יותר משפה אחת כדאי שכל אחד מההורים ידבר רק שפה אחת עם הילד, מבלי לערבב בין השפות. כך, תינתן לילד מתנה לחיים.
לכן, לדעתי, חוג בעל ערך מוסף כה גבוה רצוי שייכלל בתכנית החוגים של הגן החל מגילאי שנתיים ואילך.
אני עושה זאת בהצלחה ובהנאה כ-15 שנה ומאמינה שמי שלא מנסה לא יודע מה הוא מפסיד.