קבוצת למידה היא בעצם חוג. בכל חוג אני מקבלת מקסימום 6 ילדים. החוג מותאם לילדים ללא הפרעת קשב או לקויות למידה.
אנחנו יושבים סביב שולחן עגול וכך חווים היכרות חוויתית ואיכותית עם הקרוא וכתוב באנגלית.
בכיתה ג' אני מלמדת בעזרת ערכות FUNGLISH לרכישת תשתיות בסיס. בערכה ספרוני לימוד קצרצרים חוויתיים, סימניית עזר, משחקי לוחות, משחקי קלפים (ניתן לשחק אותם כמשחק זיכרון או כהתאמת מילה לתמונה ויש בהם גם סריקת קוד לאפליקציה לשם שמיעה מדויקת של הגיית המילים הנלמדות).
תוכן השיעור נחלק לחלק דידקטי– למידה של אותיות: כיווני כתיבה נכונים, משמעות הצלילים, גירוי סקרנות לשם העלאת ביטחון עצמי בידע, וכתיבה גם במחברת שורות אנגלית. כמאבחנת דידקטית, חשוב לי ללמד את הילדים גם על המרחב של הדף, משמעות השוליים ודגש על כתיבה נכונה של אותיות גבוהות, נמוכות ואותיות בתוך השורה. בחלק השני תמיד תהיה חוויה: משחקים שונים בזוגות, בשלשות (קבוצה מול קבוצה), תחנות, או משחק במליאה לכולם. יש הרבה חידונים על אוצר המילים והילדים מבינים שהם הנבחרת שלי. כל ילד יכול להיות בנבחרת במידה והוא משקיען. כך, הוא הופך להיות הכי טוב באנגלית בשכבה. ובזה אני באמת מאמינה.
בחגים, יש שירי חגים ומשחקים לשם הקניית אוצר המילים, לעתים גם יצירה.
אני חוגגת גם טקס יום הולדת אישי לכל ילד באנגלית, חוויה מעצימה ונעימה.
כמעט מידי שיעור יש שיעורי בית. אני לא מאמינה ברכישת שפה ללא תרגול. מנסיוני, הילדים נהנים כי השיעורים הם מתוך ערכת FUNGLISH ולעתים גם יותר מזה.
מוזמנים לנבחרת האלופים שלי.
בכיתה ד' נלמדים כהמשך לכיתה ג', תשתיות הבסיס במסגרת החוג.
אם בכיתה ג', הילדים רכשו את כל 26 האותיות, הרי בכיתה ד' הם לומדים אתי בחוג את 44 צירופי האותיות הקיימים בשפה.
אופן הלימוד הוא בעזרת ערכות FUNGLISH, ייחודיות בארץ בשיטת הלימוד שלהן. לריסה ואני פיתחנו אותן כמאבחנות דידקטיות וכמורות לאנגלית והם בהליך רישום פטנט עולמי על שיטת הלימוד.
שישה ילדים מרכיבים חוג. הלמידה בקבוצה לא מתאימה לילדים עם הפרעת קשב או לקות למידה.
הערכות כן מותאמות לילדים עם קשיים.
תוכן השיעור נחלק לחלק דידקטי– למידה של צירופי אותיות (כגון: tion, sh, ou) משמעות הצלילים, גירוי סקרנות לשם העלאת ביטחון עצמי בידע, וכתיבה. הילדים ילמדו משיעור לשיעור אוצר מילים בצירופים הללו, ובנוסף, בנושאים קטגוריאליים רבים אחרים יקבלו העשרה משמעותית. למשל: animals, transportation, clothes, instructions
בחלק השני תמיד תהיה חוויה: משחקים שונים בזוגות, בשלשות (קבוצה מול קבוצה), תחנות, או משחק במליאה לכולם. יש הרבה חידונים על אוצר המילים והילדים מבינים שהם הנבחרת שלי. כל ילד יכול להיות בנבחרת במידה והוא משקיען. כך, הוא הופך להיות הכי טוב באנגלית בשכבה. ובזה אני באמת מאמינה.
בחגים, יש שירי חגים ומשחקים לשם הקניית אוצר המילים, לעתים גם יצירה.
אני חוגגת גם טקס יום הולדת אישי לכל ילד באנגלית, חוויה מעצימה ונעימה.
כל שיעור, הילדים מקבלים שיעורים וכך הם מתקדמים משבוע לשבוע ורוכשים תשתית בסיס מובנית ומוצקה בשפה.
דבר זה חשוב מאוד, כי כדי להגיע להבנת הנקרא נדרשת קריאה שוטפת ומדויקת.
הדיוק נובע מהיכרות משמעותית עם 26 האותיות ו-44 צירופי האותיות.
מוזמנים לנבחרת האלופים שלי.
בשנה זו הילדים אמורים להיות אחרי רכישת שנתיים של תשתיות בסיס. הילדים צריכים להכיר את 26 האותיות (כולל הדיוק בצלילים של אותיות הניקוד) ו- 44 צירופי האותיות הקיימים, צליליהם ורכישת אוצר מילים רב בשפה.
חשוב לי לקבל ילדים לחוג שהם בעלי אותה רמה כדי שיוכלו להתקדם ולא יהיו פערים עקב מחסור בתשתיות בסיס. לכן, במידה וזה לא חוג המשך (ילדים שלמדו אצלי בכיתה ד') אני עושה אבחון סטטוס לכל ילד לקביעת רמה.
לצערי, הרבה מאוד ילדים מגיעים לשיעורים פרטיים דווקא בגיל הזה. הרבה מהם עומדים ברמה הנדרשת בכיתות ג,ד אך עם התוספת של לימוד הדקדוק, ועם העלייה ברמה הנדרשת בהבנת הנקרא, ילדים רבים שלא רכשו תשתיות בסיס מלאות, לא יכולים להגיע אצלי לחוגים כי צריכים זמן להשלמת תשתיות הבסיס.
לכן, חשוב מאוד דווקא בכיתות ג,ד לדאוג ולוודא שהילדים לומדים תשתית מלאה בשפה האנגלית.
שישה ילדים הינם קבוצה. אנו לומדים מסביב לשולחן עגול מידי שבוע כ-45 דקות.
תוכן השיעור בעיקרו דידקטי– קריאת סיפור, רכישת אוצר מילים ונושא דקדוקי. אני משתדלת לשלב חידון או משחק קצר, אך ככל שעולים בגיל, הזמן המוקדש לחוויה מצטמצם ועולה ההיבט הדידקטי. יש שיעורים בהם ניתנת עבודה עצמית ואני עוברת מילד לילד. חשוב לי מאוד, השילוב שבין עבודה עצמית לבין עבודה בקבוצות או במליאה.
מידי פעם, הילדים מקבלים אתגרים. הם הופכים להיות המורים בקבוצה והם מתבקשים ללמד את שאר הילדים ואותי שיר באנגלית, סיפור קצר או משחק שיש בו אוצר מילים כדי להכניס עניין מסוג אחר, חוויה שהם מצפים לה ומעצימה אותם.
בחגים, יש שירי חגים ומשחקים לשם הקניית אוצר המילים, לעתים גם יצירה.
אני חוגגת גם טקס יום הולדת אישי לכל ילד באנגלית, חוויה מעצימה ונעימה.
אני מאמינה שילד שיש לו תשתית בסיס מלאה, מחזק את תחושת המסוגלות שלו ביכולתו לקרוא ולהבין את השפה. מכאן נובע ביטחון עצמי שמאוד חיוני לרצון לעסוק בשפה האנגלית.
מוזמנים לנבחרת האלופים שלי.
קבוצת למידה בכיתה ו מאוד חשובה ותורמת רבות כאשר הילדים באותה רמה.
מספר המשתתפים בקבוצה הינו שישה. החוג פעם בשבוע.
בכיתה ו' עולה הרמה הנדרשת בהבנת הנקרא. עד שלב זה, ילדים צריכים ללמוד אוצר מילים רחב בנושאים שונים. הטקסטים הנדרשים יותר ארוכים וחלק מהשאלות הנשאלות בודקות אינטגרציה של ידע מגוון נושאים שהילדים למדו קודם לכן.
לכן, חשוב לי מאוד שילדים המתקבלים לחוג זה הינם בעלי רמה וידע. אני עורכת "אבחון סטטוס" לכל ילד כדי לוודא שהקבוצה מתחילה את השנה באותה רמה. בשנה שכזאת התכנים מורכבים מקריאת טקסטים שונים (סיפורי, טיעוני, חוות דעת, בלוג, מודעה) כדי שהילדים ילמדו לא רק העשרה משמעותית נוספת של אוצר מילים, אלא גם אסטרטגיות למידה הקשורות למענה על טקסטים: כיצד עונים על שאלות, מתי מתבקשת תשובה קצרה ומתי ארוכה, מבנה של משפטים ועוד.
בנוסף, החומר הדקדוקי מעמיק יותר. אני מלמדת את ההבדל בין כתיבת משפט תיאורי לעומת משפט עם פועל. אנו מתרגלים מבנים שונים של משפטי תיאור ומעמיקים בחלק מהנושאים הדקדוקיים, כגון: present simple, present progressive ועוד. חשוב לי מאוד, לקשר את הנושאים הדקדוקיים לעולמם של הילדים, כדי שהם יבינו מתי הם צריכים להשתמש באיזה זמן ובאיזה מבנה של משפט.
מידי פעם, אני משתדלת לאתגר את הילדים. אני נותנת להם משימות שהם צריכים להגיש, להוכיח שהם ראויים להיות בנבחרת האלופים. אני נותנת להם אפשרות ללמד אותנו שירים, לחבר משחק או לערוך חידון. הילדים מאוד אוהבים את זה ומצפים לתורם.
אנו עובדים עם חוברות לימוד במהלך השנה. אני מבקשת מההורים לקנות את הציוד הנדרש לשם למידה איכותית ומקדמת. אני דואגת לברר באילו ספרים וחוברות הילדים לומדים בבית הספר ומבקשת מההורים לקנות ציוד אחר.
בנוסף, אנו מציינים את ימי ההולדת של הילדים. אני מאפשרת להם לבחור האם ירצו ממש חגיגה באנגלית, או רק לציין ולברך באנגלית. אני מכבדת את הרצון של כל ילד לבחור בשיעור כזה על פי אופיו את מה שמתאים לו.
כיתה ו' היא כיתה בעלת חשיבות רבה מבחינת מקצוע האנגלית. רגע לפני העלייה לחטיבת הביניים, יש לבסס לילדים את תשתיות הבסיס, אוצר המילים והחומר הדקדוקי.
מוזמנים לנבחרת האלופים שלי.
קבוצת למידה בכיתה ז היא בעלת חשיבות רבה. זוהי הכיתה הראשונה בה הילדים לומדים אנגלית במסגרת חטיבת הביניים. הרמה עולה בכל מובן והדרישות בהתאם.
הרכב הקבוצה: שישה נערים/ נערות. המפגש פעם בשבוע וניתנות מטלות למשך השבוע.
תוכן המפגשים: המפגשים מותאמים לתוכנית הלימודים באופן עקרוני אך עם הרחבות. כמורה לאנגלית וכמאבחנת דידקטית, אני פוגשת מידי יום, תלמידים שזקוקים לאסטרטגיות למידה במטלות רבות הנדרשות מהם (אשר לא תמיד נלמדות בשיעורים). למשל: השלמת מילה בתוך משפט, מתן תשובות על שאלות פתוחות וסגורות, כתיבת חוות דעת, כתיבת חוויה, דיאלוג בנושא מסוים ועוד. חשוב לי מאוד "למלא" לילדים את החוסרים הנדרשים מהם ואף לקדם אותם במידה והקבוצה ברמה טובה וזה אפשרי.
בנוסף, אנו מציינים את ימי ההולדת של הילדים. אני מאפשרת להם לבחור האם ירצו ממש חגיגה באנגלית, או רק לציין ולברך באנגלית. אני מכבדת את הרצון של כל ילד לבחור בשיעור כזה על פי אופיו את מה שמתאים לו.
לכן, חשוב לי שרמת הקבוצה באופן התחלתי תהיה הומוגנית. הדרך שלי לוודא זאת היא לערוך "אבחון סטטוס" לכל תלמיד כדי לבדוק רמה ולבחור תלמידים בעלי אותה רמה. דבר זה יבטיח התקדמות משמעותית ויאפשר את הסיכוי ללמד את הילדים גם דברים מעבר לחומר הנלמד, הנדרשים להם כהשלמת הידע.
חשוב לי לציין, שכדי לקדם את הילדים משמעותית אני בודקת גם את המוטיבציה שלהם ללמידת השפה. אני בוחרת תלמידים שרוצים ללמוד ולדעת כדי שימלאו את המטלות הנדרשות במהלך השבוע.
אנו עובדים עם חוברות לימוד במהלך השנה. אני מבקשת מההורים לקנות את הציוד הנדרש לשם למידה איכותית ומקדמת. אני דואגת לברר באילו ספרים וחוברות הילדים לומדים בבית הספר ומבקשת מההורים לקנות ציוד אחר.
אני משדרת לילדים שזו זכות ללמוד בקבוצה שכזאת כדי לגייס אותם. אני מאמינה בכל אחד שאני בוחרת. ילד שלא משקיע לאחר שעשיתי כל מה שביכולתי לעזור אני עלולה לשחרר ולקבל מישהו אחר במקומו.
חשוב לי גם לתת אתגרים במהלך השנה ופעילויות משותפות בין הילדים: הצגה עצמית של נושא, כתיבת בלוג/ מכתב ועוד.
מוזמנים לנבחרת האלופים שלי.