אלו שיטות שבעזרתן ניתן לשפר את הזכרון ולהתמודד עם עומס של מידע ביעילות.
בכיתות ו' ומעלה, תלמידים נדרשים לקרוא טקסטים ארוכים ולענות על שאלות כדי לבחון את הבנת הנקרא. הדבר אינו פשוט עבורם. הם צריכים להתמודד עם מילים רבות שאינם מוכרות בשפה ולהבין את השאלות. לשם כך, יש מספר אסטרטגיות למידה שיכולות מאוד לתרום לכל אחד:
- שימוש במרקרים- זוהי שיטה מאוד יעילה אם יודעים מה לסמן. במהלך הקריאה יש להדגיש משפט עיקרי שהנו כללי, מילות קישור, תאריכים, מספרים, מושגים.
- פירוש של מילים החוזרות על עצמם- מילה לא מוכרת שחוזרת על עצמה יש לפרש בעזרת מילון.
- הבנת המילים בכותרת- מאוד חשוב כדי להבין מהו נושא הטקסט.
- חשוב מאוד להבין את ההוראות שבשאלות, וכאן לא לנחש. די במילה בודדת לא מוכרת כדי לפספס את הבנת השאלה.
בעת שינון מילים ניתן:
- להרכיב ראשי תיבות מתחילת המילים.
- להרכיב סיפור בזיכרון על סמך המילים.
- להכין משחק כרטיסיות לשם שינון.
בעת התמודדות עם כללי דקדוק בנושאים שונים:
- יש להבין מתי משתמשים בכל זמן.
- כדאי להכין כרטיסיות ובהן לרשום בתמצית את הנוסחאות, ביטויי הזמן והשימוש בו.
בהצלחה!